turbotax icon
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Close icon
Do you have a TurboTax Online account?

We'll help you get started or pick up where you left off.

All Posts

I’ve used TurboTax for four years, but the increasing costs—climbing to over $140 this year—are becoming hard to justify. My biggest issue, however, was the 'fast return' option. It wasn't made clear... See more...
I’ve used TurboTax for four years, but the increasing costs—climbing to over $140 this year—are becoming hard to justify. My biggest issue, however, was the 'fast return' option. It wasn't made clear that this service carries a $35 processing fee just to receive a refund six days early. Had this been transparent, I never would have opted in. I am deeply disappointed by these hidden charges. Unless I am credited the $35 toward next year, I will be taking my business elsewhere.  
La date limite pour les travailleurs autonomes est le 15 juin 2026.   Cependant, si vous avez un solde d'impôt à payer, celui-ci doit être acquitté au plus tard le 30 avril 2026 pour éviter des i... See more...
La date limite pour les travailleurs autonomes est le 15 juin 2026.   Cependant, si vous avez un solde d'impôt à payer, celui-ci doit être acquitté au plus tard le 30 avril 2026 pour éviter des intérêts.   Merci de choisir TurboImpôt.
@DoninGA , how this question is handled matters. Broader cultural and political shifts can influence what is considered “acceptable” in these situations.   For example, the software I switched to d... See more...
@DoninGA , how this question is handled matters. Broader cultural and political shifts can influence what is considered “acceptable” in these situations.   For example, the software I switched to defaults to “No,” provides context about the likelihood of the answer, and allows users to revise it. In contrast, my experience -and reports from others- suggest that TurboTax may have made this question mandatory for some users (e.g., naturalized individuals) while not asking it of others. If accurate, that raises serious concerns about unequal treatment based on characteristics such as background or ethnicity. I attempted to get clarification from TurboTax, but they did not respond to my questions nor follow up as promised.   At a minimum, this points to a lack of transparency on an issue that deserves clear and consistent handling.
use "25% of inherited home" in description.  Note: this goes on Form 8949 Page 2. divide all full amounts by four.   If you have a 1099-S, report the sale exactly as you would if you did not rece... See more...
use "25% of inherited home" in description.  Note: this goes on Form 8949 Page 2. divide all full amounts by four.   If you have a 1099-S, report the sale exactly as you would if you did not receive a 1099-S  
Tant que la déclaration n'est pas envoyée par IMPÔTNET, vous devriez être en mesure de retourner dans la déclaration et faire des modifications.   Vous trouverez la section pour le TP766-2 dans l... See more...
Tant que la déclaration n'est pas envoyée par IMPÔTNET, vous devriez être en mesure de retourner dans la déclaration et faire des modifications.   Vous trouverez la section pour le TP766-2 dans la section déduction du menu de gauche.   Merci de choisir TurboImpôt.
"In 2010, my parents (jointly) transferred their property to my three sisters & I for the sum of $1"   That's a common error that is going to cost you alot.   @user17765144402 
Bonjour, j'ai acheté un 2e logiciel Turboimpôt Deluxe avec un email différent pour avoir des déclarations supplémentaires sur mon laptop. Ça semble fonctionner pour charger le logiciel, mais ça ne cr... See more...
Bonjour, j'ai acheté un 2e logiciel Turboimpôt Deluxe avec un email différent pour avoir des déclarations supplémentaires sur mon laptop. Ça semble fonctionner pour charger le logiciel, mais ça ne crée pas d'icône supplémentaire. Comment peut-on procéder?
If you entered the info on your W-2 accurately, there is nothing more for you to do.   @hquist14 
Copilot confirme mes dires :  En bref : non, le formulaire TPF‑1.U n’est pas toujours obligatoire, mais il devient obligatoire si tu envoies ta déclaration de revenus du Québec par la poste ET que t... See more...
Copilot confirme mes dires :  En bref : non, le formulaire TPF‑1.U n’est pas toujours obligatoire, mais il devient obligatoire si tu envoies ta déclaration de revenus du Québec par la poste ET que tu utilises un logiciel certifié (comme TurboImpôt). Et oui, c’est frustrant quand le logiciel ne génère pas le document.   🧾 Quand le TPF‑1.U est obligatoire Revenu Québec exige le formulaire TPF‑1.U – Transmission d’une déclaration produite au moyen d’un logiciel lorsque : tu prépares ta déclaration avec un logiciel certifié mais tu choisis de l’imprimer et de l’envoyer par la poste plutôt que de la transmettre électroniquement Ce formulaire sert à confirmer que la déclaration a été produite avec un logiciel approuvé. 👉 Donc si TurboImpôt ne peut pas transmettre électroniquement ta déclaration 2025 et que tu dois l’imprimer, tu es censé joindre le TPF‑1.U.
J'ai discuté avec un agent de revenu Québec la semaine dernière et m'a confirmé que si j'envoyais la demande sans le TPF-1.U c'était à mes risques et périls et qu'elle serait probablement refusé. Vou... See more...
J'ai discuté avec un agent de revenu Québec la semaine dernière et m'a confirmé que si j'envoyais la demande sans le TPF-1.U c'était à mes risques et périls et qu'elle serait probablement refusé. Vous semblez dire un peu n'importe quoi. 
A phone number is not required to file a tax return.  However, the TurboTax program makes it required. You can enter any phone number you wish as long as it has a US area code.   Try 202-456-1414
Pour modifier les notifications ou les promotions que vous recevez, vous devez vous connecter à votre compte Intuit et changer les préférences de communications.     Merci de choisir Turbo... See more...
Pour modifier les notifications ou les promotions que vous recevez, vous devez vous connecter à votre compte Intuit et changer les préférences de communications.     Merci de choisir TurboImpôt.
Well, I'm very happy to say that, as a result of either this post or the similar email I sent to support when the refund was denied, Intuit support reached out to me, and after clarifying the situati... See more...
Well, I'm very happy to say that, as a result of either this post or the similar email I sent to support when the refund was denied, Intuit support reached out to me, and after clarifying the situation and gathering some documentation from me, agreed to refund the entire $203 for the Online program. I don't think it should have been so hard, but I'm grateful to Elsa and the others on that team who recognized the mistakes made and took steps to rectify them.
The link wasn't applicable to my issue.   Called support and found a work around to the Turbo Tax check. We had to modify the official form to get past the check.   I'd suggest moving all checks... See more...
The link wasn't applicable to my issue.   Called support and found a work around to the Turbo Tax check. We had to modify the official form to get past the check.   I'd suggest moving all checks to the Review step, rather than waiting for the transmit step..
Go to the FILE Tab and follow the prompts.   Did you try that?   @Bessieliddell 
On the personal information it doesn’t let me add my number. Does anyone know if I have to add an American number only? Also how long do the experts take to reach out to you because I have been wait... See more...
On the personal information it doesn’t let me add my number. Does anyone know if I have to add an American number only? Also how long do the experts take to reach out to you because I have been waiting two days now.
Votre message contredit ce que l'on retrouve dans les guides du gouvernements !!!   Après le problème de transmission au niveau fédéral en 2024 ou j'ai du imprimer ma déclaration et la déposer vers... See more...
Votre message contredit ce que l'on retrouve dans les guides du gouvernements !!!   Après le problème de transmission au niveau fédéral en 2024 ou j'ai du imprimer ma déclaration et la déposer version papier, cette année c'est celle du Québec que le gouvernement pourrait me retourner car la TPF-1.u n'est pas inclus,  je crois que la solution simple est de recommencer ma déclaration dans ImpotExpert et de la transmettre. Plus de délais et un nouveau logiciel qui sera probablement plus fiable à l'avenir ... une recherche via IA donne une bonne idée et en plus il y a un téléphone pour les problèmes techniques ...  Dommage de se faire traiter ainsi par une société à qui nous avons accordé notre confiance toutes ces années.
Afin de pouvoir vous assister adéquatement, il nous faudrait plus de précisions.   Généralement, le calcul de vos revenus est fait en fonction des feuillets que vous avez entrés. Nous vous suggér... See more...
Afin de pouvoir vous assister adéquatement, il nous faudrait plus de précisions.   Généralement, le calcul de vos revenus est fait en fonction des feuillets que vous avez entrés. Nous vous suggérons de réviser chacun de vos feuillets avec les originaux,   Merci de choisr TurboImpôt