turbotax icon
cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 
Close icon
Do you have a TurboTax Online account?

We'll help you get started or pick up where you left off.

All Posts

It looks like you are using Full Service. If so, your tax expert will include any forms that you need on your return.  
thank you for your response. I do plan to mail the new form with copies of the letter.  A couple of follow-up questions: 1. The penalty notice has a due date of 5/2. Should I call IRS to explai... See more...
thank you for your response. I do plan to mail the new form with copies of the letter.  A couple of follow-up questions: 1. The penalty notice has a due date of 5/2. Should I call IRS to explain the situation while getting the forms mailed?  2. With this type of clerical error, what are the chances they will waive or abate the penalty?  3. My partner became a US resident in April 2025, can I claim her to be US resident in my 2025 tax return? 
For anyone who comes here expecting to get some help: I had a chat with TurboTax product team on Facebook messenger. They confirmed that  T776 has mentioned the following on the top:   Include o... See more...
For anyone who comes here expecting to get some help: I had a chat with TurboTax product team on Facebook messenger. They confirmed that  T776 has mentioned the following on the top:   Include only the rental expense portion in this section, do not include any personal portion of these expenses.   That means, even if the form has two columns, "Total expenses", and "Portion of expenses from short-term rentals", we are supposed to be entering only portion expense in both columns. No need to add Total expense which appl to who residence in this form. This way, the form will calculate the net rental income properly.   Image shoes the chat I had with them.   Hope above helps.
@BedfordPaul I've made another request for someone to call you. We can't guarantee a time, but I have asked if they can call earlier. 
The material participation question appears at the beginning of the Rental Property interview. When you first begin the topic, look for the page "Let's see if you're a real estate professional." If y... See more...
The material participation question appears at the beginning of the Rental Property interview. When you first begin the topic, look for the page "Let's see if you're a real estate professional." If you check both boxes (more than 750 hours and more than 50% of work-related time), the follow up questions will determine if the material participation box will be checked for each rental property.   Also, for your property to be eligible to offset active income, it must not be defined as a "rental activity" under Section 469. You meet this if: The average guest stay is 7 days or less. Alternatively: The average stay is 30 days or less AND you provide "significant personal services" (like daily cleaning or breakfast, similar to a hotel). If you don't meet the short-term rental criteria above, you might fall back on the "Active Participation" rule, which allows a deduction of up to $25,000. However, this benefit starts to phase out if your Adjusted Gross Income (AGI) is over $100,000 and disappears entirely at $150,000.  
Nous vous suggérons de consulter le lien suivant:    Préparation des impôts de travailleur autonome: Guide du débutant   Vous y retrouverez des renseignements pour la préparation d'une déclar... See more...
Nous vous suggérons de consulter le lien suivant:    Préparation des impôts de travailleur autonome: Guide du débutant   Vous y retrouverez des renseignements pour la préparation d'une déclaration de travailleur autonome.   Merci de choisir TurboImpôt.
@shirazam  Please contact our phone support team as they will be able to assist you further.  
Ce message est en lien avec l'admissibilité à IMPÔTNET. Il faut réviser chacun des éléments mentionnés sur le message, pas seulement les pensions alimentaires. Parfois, des montants entrés dans l'une... See more...
Ce message est en lien avec l'admissibilité à IMPÔTNET. Il faut réviser chacun des éléments mentionnés sur le message, pas seulement les pensions alimentaires. Parfois, des montants entrés dans l'une de ces sections?   Nous vous suggérons de commencer par vos placements (T3, T5, etc). Est-ce que vous avez des feuillets de placements. Parfois, les placements étrangers peuvent créer cette erreur.   Nous vous vous suggérons de réviser la déclaration, à partir du profil, d'enregistrer le pdf de la déclaration et de vérifier minutieusement qu'aucun montant ne soit présent pour l'un des éléments ci-haut mentionnés.   Pour plus de renseignements concernant les restrictions à IMPÔTNET, veuillez consulter le lien suivant: Restrictions générales pour l'année d'imposition 2025   Merci de choisir TurboImpôt.
Exact same issue as: - https://turbotax.community.intuit.ca/community/getting-started/discussion/why-can-t-i-use-netfile-qu%C3%A9bec-service-even-if-i-m-eligible/01/3618219#M42688 - https://turbota... See more...
Exact same issue as: - https://turbotax.community.intuit.ca/community/getting-started/discussion/why-can-t-i-use-netfile-qu%C3%A9bec-service-even-if-i-m-eligible/01/3618219#M42688 - https://turbotax.community.intuit.ca/community/filing/discussion/i-am-unable-to-submit-my-provincial-tax-return-quebec-or-print-it-to-mail-it/00/3571161   Many years user of TurboTax, could always file fine, this year CRA worked, but TurboTax will simply not allow Netfile Québec with the following message: Your Québec return cannot be electronically filed because you have indicated being in one of the situations which excludes electronic filing. Common examples of this are, in bankruptcy status according to the records of Revenu Québec, made support payments to more than four ex-spouses, paid foreign taxes to more than one country, etc.   Obviously, I answered "No" to the "NetFile Québec Restrictions" section like the users from the linked post, and like them I get the error nevertheless.   This looks like a recurring bug that needs to be squashed by the dev team, no phone assistant can figure it out (they can't dig into the actual data under the hood). There must be some bug in the data model somewhere, or there should be at least a way to force it to try sending through Netfile, worse case the system will provide an informative error message, as opposed to this generic one.
Même problème sur la version web, d'ailleurs la version web est beaucoup moins facile d'utilisation que la version logiciel mais je n'ai pas windows 11.  
J'utilise la version ordinateur avec EasyStep (et formulaires).   Je n'ai jamais ouvert de CELIAPP, ni jamais soumis d'Annexe 15 pour les années précédentes.  Lors de la révision finale, j'ai ce me... See more...
J'utilise la version ordinateur avec EasyStep (et formulaires).   Je n'ai jamais ouvert de CELIAPP, ni jamais soumis d'Annexe 15 pour les années précédentes.  Lors de la révision finale, j'ai ce message : "Avertissement : Indiquez si vous avez ouvert un compte d'épargne libre d'impôt pour l'achat d'une première propriété (CELIAPP) au cours de l'année."   Pour éliminer ce message, je dois clicker "non" sur la première question de l'annexe 15.  Mais si je click non, l'Annexe 15 sera générée (essentiellement vide).  Si je laisse les deux cases vides (oui et non), aucune Annexe 15 ne sera générée, ce qui me semble plus conforme aux instructions de l'Annexe 15.  J'ai l'impression que si je soumet l'Annexe 15 (en clickant non), c'est comme de dire "j'ai un CELIAPP, mais il n'a pas été ouvert en 2025".    Est-ce préférable de laisser les champs vides pour que l'Annexe 15 ne soit pas générée du tout dans mon cas?  
To claim an exclusion that was recently released, you would need to manually complete the relevant form(s) and file your return by mail. The software is not normally updated for new laws after the fi... See more...
To claim an exclusion that was recently released, you would need to manually complete the relevant form(s) and file your return by mail. The software is not normally updated for new laws after the filing deadline.
Bonjour, je viens de transmettre mes déclarations impôt et pour ma conjointe le Canada a passé mais pour le Québec, il me donne cette avis, et c'est non applicable à elle et j'ai validé sur revenu Qu... See more...
Bonjour, je viens de transmettre mes déclarations impôt et pour ma conjointe le Canada a passé mais pour le Québec, il me donne cette avis, et c'est non applicable à elle et j'ai validé sur revenu Québec pas de notification spécial, donc mystère?   Vous ne pouvez pas transmettre votre déclaration du Québec par voie électronique parce que vous avez indiqué que vous êtes dans l'une des situations qui exclut la transmission par Internet . Par exemple, vous êtes en faillite selon les dossiers de Revenu Québec, vous avez versé des paiements de pension alimentaire à plus de quatre ex-conjoints, vous avez payé de l'impôt sur des revenus étrangers dans plus d'un pays, etc.
When you claim the Federal Disability tax credit, the Ontario one will be claimed as well.  
Est-ce que vous parlez des reçus de frais de garde etéou Relevé 24? Si oui, vous devez cliquer sur Déduction >> frais de garde d'enfants >> cliquer sur modifier >> enlever les montants >> enregistrer... See more...
Est-ce que vous parlez des reçus de frais de garde etéou Relevé 24? Si oui, vous devez cliquer sur Déduction >> frais de garde d'enfants >> cliquer sur modifier >> enlever les montants >> enregistrer >> supprimer.     Merci de choisir TurboImpôt.
You can report Form 1042-S as other reportable income.   Open your return in TurboTax  Click on Wages & Income  Scroll down to Less Common Income  Scroll down to Miscellaneous Income,... See more...
You can report Form 1042-S as other reportable income.   Open your return in TurboTax  Click on Wages & Income  Scroll down to Less Common Income  Scroll down to Miscellaneous Income, 1099-A, 1099-C   Scroll down to Other reportable income  Answer yes  Enter description and amount.    To report the US tax paid: With your return open Click on Deductions & Credits Scroll down to Estimates and Other Taxes Paid Click on Other Income Taxes Scroll down Other Income Taxes Click on Withholding not already entered on a W-2 or 1099
Tous ces commentaires ont déjà été envoyé aux programmeurs. Ce glitch se produit pour nous aussi les modérateurs dans la Commuanuté canadienne.  Merci de votre feedback qui ajouté au nôtre.
Wait to see if you hear from the IRS. Most oversights like this are handled on their end since they receive the same documents that you do.
Hello. I filed my tax return and received a letter that the return is under review.  I figured out that I entered information from a 1099-NEC into the W2 section and read online that I should file a... See more...
Hello. I filed my tax return and received a letter that the return is under review.  I figured out that I entered information from a 1099-NEC into the W2 section and read online that I should file an amended return as soon as possible, but I can't figure out how to do that.  I've read through other posts and can't find a way to "amend."  Can I get some steps to follow, please?  Thank you.
Bonjour, Malheureusement, tel que j'ai écrit à mon premier message, il semble toujours y avoir une limitation à votre logiciel. Le fait que la ligne 68518=68519 n'est pas un problème dans ce cas. �... See more...
Bonjour, Malheureusement, tel que j'ai écrit à mon premier message, il semble toujours y avoir une limitation à votre logiciel. Le fait que la ligne 68518=68519 n'est pas un problème dans ce cas. 🔴L’erreur vient d’ici Dans ton formulaire T1198 : Ligne 68518 (total principal) = 8 505,84 $ Répartition (ligne 68519) = 214,97 + 708,60 + 1 100,16 + 1 399,20 + 1 604,56 + 1 750,44 + 1 727,91 = 8 505,84 $ 👉 Donc mathématiquement : c’est parfait 👉 Tu n’as aucune erreur de saisie ⚠️ Pourquoi TurboImpôt bloque quand même Le bug vient bien de ce que tu dis : Ton revenu est en ligne 11500 (revenu de pension) Mais TurboImpôt valide le T1198 contre : 10100 (emploi) 10400 12799 / 12800 13000 ❌ Il ignore la ligne 11500 👉 Résultat : Le logiciel pense que ton revenu admissible = 0 ➡️ donc il rejette ton 8 505 $ ✅ Conclusion claire Ton T1198 est 100 % correct Le blocage est un bug / une limitation du logiciel, pas une erreur de ta part